Mnozí prodávající se domnívají, že čím více makléřů zapojí do prodeje, tím rychleji a úspěšněji jej dokončí. Na první pohled to může znít jako logický postup - každý makléř má své vlastní kanály prodeje, takže více lidí bude osloveno. Bohužel, realita je opačná. Když makléři vědí, že nabízíte nemovitost více zprostředkovatelům, nebudou ochotni investovat tolik času a úsilí do propagace. Místo profesionální fotodokumentace, videa, homestagingu, virtuálních prohlídek, 3D vizualizace a dokonce i půdorysu, dostanete průměrnou prezentaci a nízkorozpočtovou propagaci. To není dobré pro prodej vaší nemovitosti.
Je to jednoduchá matematika. Pokud máte pět zprostředkovatelů, každý z nich má jen 20% šanci, že se mu podaří nemovitost prodat a získat zpět své náklady. Kvalitní makléři nejsou ochotni přijmout takové riziko a proto se k tomuto způsobu prodeje přidají pouze začínající zprostředkovatelé, kteří se chtějí něco naučit, nebo podprůměrní makléři, kteří se potýkají s nedostatkem zakázek. Kvalitní a úspěšní makléři nemají důvod takovému způsobu prodeje přistupovat.
Je to jako kdyby vám šéf přidělil úkol na pět měsíců, ale stejný úkol dá i dalším čtyřem lidem. Po pěti měsících zvolí pouze jednoho z nich, který dostane zaplaceno. Zbývající čtyři lidé nedostanou ani korunu. Když máte pouze 20% šanci na úspěch a riziko, že se vaše náklady nevrátí, jaká je vaše motivace na takovém úkolu pracovat?
Někteří prodávající tvrdí, že konkurence mezi makléři je zdravá a chtějí, aby se jich do prodeje zapojilo co nejvíce. Je to sice pravda, ale konkurence je prospěšná pouze pro kupující, nikoli pro prodávající. Zprostředkovatelé budou soutěžit, aby byli levnější než ostatní. Tím sníží svůj zisk a budou šetřit nejen na propagaci, ale i na dalších službách, jako například právníkovi. Navíc vás budou tlačit ke snížení ceny nemovitosti.
V konečném důsledku tedy zapojení více makléřů do prodeje nemovitosti přináší spíše negativní než pozitivní výsledky. Kvalitní a úspěšní zprostředkovatelé mají dostatek zakázek a nejsou ochotni se podílet na takovém způsobu prodeje. Pokud chcete prodat svou nemovitost rychle a úspěšně, měli byste si vybrat jednoho kvalitního a spolehlivého makléře, který bude mít zájem na vašem úspěchu a bude investovat do propagace a marketingu vaší nemovitosti. Tím zajistíte nejen vysokou kvalitu prezentace, ale také větší pravděpodobnost úspěšného prodeje za dobrou cenu.